Labākie atslēgvārdu izpētes rīki PPC reklāmām: Kā izvēlēties un kurus izmantot?
- martins123124234
- 12. jūn.
- Lasīts 2 min

Kāds ir labākais atslēgvārdu izpētes rīks Google Ads kampaņām?
Šis ir bieži uzdots jautājums digitālajā mārketingā, īpaši uzņēmumiem un speciālistiem, kas strādā ar apmaksāto meklēšanas reklāmu (PPC). Pareizi izvēlēti atslēgvārdi ir panākumu atslēga - tie palīdz sasniegt īsto auditoriju, samazināt izmaksas un palielināt reklāmas atdevi.
Šajā rakstā apskatīsim labākos PPC atslēgvārdu izpētes rīkus, to funkcionalitāti un piemērotību dažādiem mērķiem, kā arī padomus, kā tos efektīvi izmantot savās reklāmas kampaņās.
Kas ir PPC atslēgvārdu rīki?
PPC (Pay-Per-Click) atslēgvārdu rīki palīdz:
Atklāt potenciālos meklēšanas vaicājumus, ko lietotāji izmanto;
Novērtēt konkurences līmeni un cenu par klikšķi (CPC);
Izprast lietotāju nodomu un uzvedību;
Paplašināt vai precizēt reklāmas stratēģiju.
Labākie PPC atslēgvārdu rīki 2025. gadā
1. Google Ads Keyword Planner
Kam piemērots: Sākotnējai izpētei un kampaņu plānošanai.
Galvenās funkcijas:
Bezmaksas un integrēts ar Google Ads;
Parāda meklēšanas apjomus, prognozētās izmaksas un konkurences intensitāti;
Ļauj veidot reklāmas grupas un prognozēt rezultātus.
Mīnusi: Mazāk detalizēts nekā daži maksas rīki, īpaši nišas vaicājumos.
2. SEMrush
Kam piemērots: Konkurences izpētei un visaptverošai atslēgvārdu analīzei.
Galvenās funkcijas:
Parāda konkurentu izmantotos atslēgvārdus;
PPC rīki ar detalizētiem datiem par CPC un reklāmu vēsturi;
Visaptveroši ieteikumi atslēgvārdiem.
Mīnusi: Dārgāks, piemērots speciālistiem vai aģentūrām.
3. SpyFu
Kam piemērots: Konkurences izpētei mazākos tirgos.
Galvenās funkcijas:
Detalizēta informācija par konkurentu reklāmām;
Vēsturiskie dati par reklāmu rādīšanas tendencēm;
Atklāj atslēgvārdus ar zemu konkurenci.
Mīnusi: Zemāka precizitāte ārpus ASV.
4. Ahrefs Keywords Explorer
Kam piemērots: SEO un PPC apvienošanai.
Galvenās funkcijas:
Rāda klikšķu potenciālu, ne tikai meklēšanas apjomu;
Detalizēta analīze par atslēgvārdu grūtības pakāpi;
Ļauj pētīt konkurentu stratēģijas.
Mīnusi: PPC funkcijas nav tik plašas kā priekš SEO.
5. Microsoft Advertising Keyword Planner
Kam piemērots: Bing Ads vai reklāmām ārpus Google.
Galvenās funkcijas:
Bezmaksas rīks Microsoft ekosistēmā;
Dažkārt atklāj atšķirīgas tendences nekā Google.
Mīnusi: Pieejams tikai uz Microsoft platformām.
Kā izvēlēties piemērotāko rīku?
Izvēloties PPC atslēgvārdu rīku, apsver šādus kritērijus:
Budžets: Vai rīks ir bezmaksas vai maksas?
Mērķa tirgus: Vai fokusējies uz Google, Bing vai citiem kanāliem?
Konkurence: Vai nepieciešama konkurentu izpēte?
Integrācija: Vai rīks sader ar tavām esošajām platformām?
Praktiski padomi atslēgvārdu izmantošanai PPC
kampaņās
Sāc ar plašiem vaicājumiem, bet pakāpeniski precizē (long-tail atslēgvārdi);
Izmanto negatīvos atslēgvārdus, lai izslēgtu nevēlamus klikšķus;
Pārbaudi sinonīmus un lokālos meklēšanas terminus (īpaši Latvijā);
Regulāri analizē veiktspēju un pielāgo stratēģiju.
Biežāk uzdotie jautājumi (BUJ)
Kāds ir labākais bezmaksas PPC atslēgvārdu rīks?
Google Keyword Planner ir vispāratzīts un bezmaksas rīks, piemērots gan iesācējiem, gan pieredzējušiem lietotājiem.
Vai SEMrush un Ahrefs der arī Google Ads kampaņām?
Jā, abi piedāvā PPC datu analīzi, lai gan SEMrush fokusējas vairāk uz PPC, bet Ahrefs - uz SEO.
Vai pietiek izmantot tikai vienu atslēgvārdu rīku?
Nereti labākos rezultātus dod vairāku rīku kombinācija - piemēram, Google Keyword Planner + SEMrush konkurentu izpētei.
Vai šie rīki darbojas arī Latvijas tirgū?
Jā, taču daži (piemēram, SpyFu) ir vairāk orientēti uz ASV. Google Keyword Planner ir labāks risinājums Latvijai.
Kopsavilkums
Pareizs atslēgvārdu izpētes rīks var būt izšķirošs faktors veiksmīgai PPC kampaņai. Neatkarīgi no tā, vai esi iesācējs vai pieredzējis mārketinga speciālists, izmantojot šos rīkus - Google Keyword Planner, SEMrush, Ahrefs u.c. - iespējams būtiski uzlabot reklāmas efektivitāti. Izvēlies rīkus, kas vislabāk atbilst tava uzņēmuma vajadzībām.
Ja vēlies palīdzību ar savu PPC stratēģiju, sazinies ar mums - piedāvājam bezmaksas sākotnējo konsultāciju.